مصاحبه آرشیو خبر ها
خدیرا: " بازی برای یوونتوس مایه افتخار من است."

خدیرا: " بازی برای یوونتوس مایه افتخار من است."

پس از پنج سال حضور در رئال مادرید، سامی خدیرا برنده ی جام جهانی در تابستان امسال به یوونتوس محلق شد و اولین بازی رسمی خود را در لیگ قهرمانان مقابل سویا برای بانوی پیر انجام داد. خدیرای 28 ساله پیش از بازی با بولونیا در چارچوب رقابت های سری آ مصاحبه ی مفصلی با وب سایت DFB.de داشت و در مورد ماجراجویی جدیدش در ایتالیا صحبت کرد.

 

- آقای خدیرا، به نظر شما چه شباهت ها و تفاوت های بین دو باشگاه یوونتوس و رئال مادرید وجود دارد؟

 

" هر دو باشگاه های بزرگی هستند، تنها کافی است به بازیکنان گذشته باشگاه یووه و موفقیت های آن ها نگاهی بیندازید: هالر، پلاتینی، زیدان، ندود، دل پیه رو، باجو و پیرلو همگی حضور در اینجا را تجربه کرده اند. حضور در اینجا مایه ی افتخار من است. قطعاً تفاوت هایی بین دو باشگاه هست ولی اگر بخواهم صادق باشم این تفاوت ها چندان بزرگ نیست. احتمالاً این موضوع که سابقه ی همکاری با کارلو آنجلوتی را داشته ام بتواند به شرایط من در اینجا کمک کند، به همین خاطر شیوه کار با سرمربیان ایتالیایی را می دانم."

 

- چرا یوونتوس را انتخاب کردی؟

 

" یووه یک باشگاه شگفت انگیز و فوق العاده است. در کنار سنت های زیادی که در اینجا وجود دارد، آینده ی نویدبخشی نیز در انتظار باشگاه است. آن ها به همین دلیل جزء بهترین تیم های اروپا هستند. من مطمئن هستم که ما می توانیم برای فتح عناوین زیادی در اینجا خود را به چالش بکشیم."

 

- اولین تصوراتت از شهر تورین چگونه بود؟ و اینکه آیا توانستی به آسانی با این شهر تطبیق پیدا کنی؟

 

" وضعیت من هنگام پیوستن به یووه مشابه زمانی بود که هنگام منتقل شدن به رئال مادرید داشتم. تا به حال فرصت زیادی برای دیدن شهر نداشته ام، اما به زودی اگر بتوانم وقت آزاد داشته باشم حتماً این کار را خواهم کرد. هم تیمی هایم در این مورد به من راهنمایی هایی کرده اند. اگر بخواهم صادق باشم تطبیق دادن خودم با اینجا خیلی سخت نبود. پیش از این بعضی را بازیکنان را می شناختم و با آلوارو موراتا در رئال بازی کرده بودم. اینجا همه با هم یکسان هستند و رویکرد تمام اعضای باشگاه به مانند یک خانواده است. همه به همدیگر کمک می کنند و من فکر می کنم این عوامل منجر به موفقیت های باشگاه می شود."

 

- برای سال ها عضو رئال مادرید بودی. آیا این مسأله جدایی تو را سخت تر نکرد؟

 

" تغییر مکان هرگز آسان نیست، اما حداقل انتخاب تیم بعدی ام به عهده ی خودم خودم بود. زمانی که مصدوم بودم تصورات زیادی در مورد آینده ام داشتم و سرانجام تصمیم گرفتم و با خودم گفتم: می خواهم حضور در یک محیط جدید را تجربه کنم و بازی کردن در یک تیم جدید می تواند برای من انتخاب خوبی باشد. می خواستم یک چالش جدید را تجربه کنم."

 

- آیا زمان خاصی در رئال مادرید در یاد تو می ماند؟

 

قطعاً عناوینی که همراه با تیم برنده شدیم همراه من خواهم ماند، اما من فکر می کنم که افرادی که در آنجا بودند بیش تر در یاد من باقی بمانند. آشنایی با افراد باشگاه فوق العاده بود، با حضور در آنجا تجربه ی زندگی متفاوتی را به دست آوردم و از این بابت خوشحال هستم."

 

- و چه خصوصیتی از تو در ذهن آن ها باقی می ماند؟

 

" یک بازیکن حرفه ای و نسبتاً خوب. هنگامی که من را مادریدیستا خطاب می کردند احساس می کردم که به آنجا تعلق دارم. پنج سال آنجا بودم و دوران فوق العاده ای برای من بود. رئال مادرید همواره جایگاهی در قلب من خواهد داشت."

 

- به نظرت تیم ملی از زمان جام جهانی تغییر زیادی کرده است؟

 

" این طور فکر نمی کنم، اکثر ما برای مدت طولانی در کنار همدیگر بازی کرده ایم. بازیکنان جدید مانند آنتونیو رودیگر و پاتریک هرمن به خوبی با شرایط تیم وفق پیدا کرده اند. روحیه ی تیمی بزرگی در اردوی تیم ملی وجود دارد."

 

- شش سال هست که عضو تیم ملی هستی. چه چیزی باعث شده است تا سامی خدیرا بازیکن اصلی تیم ملی برای این مدت طولانی باشد؟

 

" اگر بخواهم صادقانه بگویم نمی خواهم در مورد خودم صحبت کنم. اما چیزی که می توانیم بگویم این است که هدف روزانه من این است که با تمام وجود در اختیار تیم باشم. همواره شرط حرفه ای بودن را در ذهن دارم و مطمئن می شوم که برای تحقق چیزهایی که در رویاهایم دارم تا نهایت پیش می روم. همیشه 100% از خودم را در اختیار تیم می گذارم."

 

- آخرین سوال، فصل گذشته بازی خیریه ای در اشتوتگارت تدارک دیدی که در حمایت از کودکان آسایشگاهی و بی خانمان بود. چه چیزی باعث شد که این تصمیم را بگیری؟

 

من حامیان زیادی در زندگی خود داشتم و به موفقیت های زیادی رسیدم و این دستاوردها همان هایی است که بسیاری از کودکان رویای آن را دارند. در زندگی خیلی تلاش کردم، اما از حمایت های دیگران برخوردار بودم. حالا می خوام این حمایت ها را به افراد دیگری بازگردانم. هدف من این است که به این کودکان کمک کنم تا بتوانند در زندگی رشد و پیشرفت کنند."


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: